"Les set edats del rock" (capítol 5): rock alterna



  • Dijous 27, 23:55 a Sputnik -canal 33 (Televisió de Catalunya)-

    El sisè capítol de la sèrie "Les set edats del rock" arrenca a principis dels anys 80 amb les precàries gires del grup Black Flag i recorre el camí cap a l'èxit de Nirvana i R.E.M., els grups que van convertir el rock alternatiu en un fenomen de masses i van donar pas a Pearl Jam i Soundgarden.

    Els components de Nirvana, Pixies i R.E.M., a més de Henry Rollins i el productor de Nirvana, Butch Vig, són alguns dels entrevistats en aquest capítol, dedicat al rock alternatiu nord-americà.

    més informació a www.sputniktv.com



  • Dijous 27, 23:55 a Sputnik -canal 33 (Televisió de Catalunya)-

    El sisè capítol de la sèrie "Les set edats del rock" arrenca a principis dels anys 80 amb les precàries gires del grup Black Flag i recorre el camí cap a l'èxit de Nirvana i R.E.M., els grups que van convertir el rock alternatiu en un fenomen de masses i van donar pas a Pearl Jam i Soundgarden.

    Els components de Nirvana, Pixies i R.E.M., a més de Henry Rollins i el productor de Nirvana, Butch Vig, són alguns dels entrevistats en aquest capítol, dedicat al rock alternatiu nord-americà.

    més informació a www.sputniktv.com



  • S'agraeix molt que emitiu aquests documentals (falta que fa), pero mare meva, aquesta serie de la BBC es un autentic desproposit..
    Resumir la historia del rock alternatiu nord-america es prou dificil en 45 minuts, pero si d'aquests 45 en fan servir com vint per parlar de Nirvana i uns altres deu per tractar la mort de Kurt Cobain.. malament. I Pixies ventilats en cinc minuts. El mateix temps que parlen de Pearl Jam!
    Creia que no podrien superar allo de convertir el reportatge dels seixanta en un reportatge dels Rolling Stones (mencionant una sola vegada, i de passada, a The Beatles!), pero si, ho han aconseguit.
    La setmana que ve rock alternatiu britanic. Em veig venir un monoleg The Smiths/Oasis i campi qui pugui!



  • No estan tan tan tan malament els reportatges. El que passa és que no sé per que es dediquen a citar poquíssims noms. Però vaja, pels no entesos és una aproximació a certs estils prou digne. Jo no vaig veure malament el poc tractament dels Beatles al primer reportatge. Els veig més pop que rock i la cosa anava encarada a un tipus de música una mica diferent.



  • Soposo que la clau esta en aixo que dius, en que per els no iniciats está prou be. Igual per aixo el que mes em va agradar va ser el de heavy, perque no tinc ni puta idea del genere.. pero segur que els mes puristes van trobar mil forats inexplicables.
    Lo dels Beatles, encara que sigui el topic de topics, jo crec que es ineludible. Clar que jo prefereixo que parlin dels Kinks que dels Beatles, no nomes perque m'agradin mes els de Ray Davies, si no perque se n'ha parlat molt menys i es necessari. Pero a nivell de perspectiva historica.. en fi, que el proxim tambe el miraré