Aquest dimecres, a Sputnik…



  • La segona part del documental "Roy orbison: somiant", emesa dimecres 27 a Sputnik, es pot veure fins dimecres 3 en streaming clicant aquí.

    (àudio: doblat en stèreo)



  • DIMECRES 3 DE NOVEMBRE A LES 00.10h -CANAL 33-

    "La música llatina als Estats Units": ponts (1a part)

    Al llarg de les pròximes quatre setmanes, dibuixarem un nou mapa dels Estats Units. Anirem del Bronx a Miami, de Los Angeles a Harlem, de Woodstock a Texas. Són els punts clau d’un mapa diferent, inèdit: el mapa de les músiques llatines als Estats Units. Aquest sèrie ("Latin Music USA" en la seva versió original) és una ambiciosa coproducció de la televisió pública nord-americana WGBH, vinculada a PBS, i la britànica BBC.

    El primer capítol de la sèrie mostra de forma panòramica com els ritmes llatins -son, mambo…- s’infiltren en músiques nord-americanes com el jazz, el rock i el rhythm and blues i les transformen per sempre. Machito, Cachao, Pérez Prado, Tito Puente o Carlos Santana són alguns dels noms propis que aixequen aquests ponts entre les cultures musicals llatines i la nord-americana. La resta de capítols estan dedicats a la salsa, la música mexicana i les superestrelles del pop.

    Aquest programa es reemet dissabte 6 a les 11.20h. al canal 33 i es podrà veure en streaming durant els set dies posteriors a la seva emissió.

    més informació i tràiler de la sèrie a www.sputniktv.com



  • El primer capítol de la sèrie "La música llatina als Estats Units", emès dimecres 3 a Sputnik, es pot veure fins dimecres 10 en streaming clicant aquí.

    (àudio: doblat en stèreo)



  • Lo estuve viendo ayer. Creo que es justo y necesario uno sobre el Palladium, uno de los fenómenos musicales más espectaculares de la historia américana. Y uno sobre Dámaso Pérez Prado, también.



  • @30segundossobreTokyo:3e95lcvi:

    Lo estuve viendo ayer. Creo que es justo y necesario uno sobre el Palladium, uno de los fenómenos musicales más espectaculares de la historia américana. Y uno sobre Dámaso Pérez Prado, también.

    Pérez-Prado i el Palladium ja no tornen a sortir, però la sèrie té altres moments extraordinaris, com la primera actuació de la Fania All Stars a Harlem i -no és broma- les primeres col·laboracions entre Marc Anthony i La India.



  • Ya me imagino que el Palladium o Prado no vuelven a a salir. Por ello decía que se merecen algo especial.
    Espero que en la segunda parte se haga referencia al boogaloo, si no, la cosa está coja.
    ¿Alguién tendrá imágenes del concierto de la Fania en Barna?

    Por cierto, ¿teneis previsto alguno sobre música contemporánea o la escena industrial de los 70 y 80?



  • DIMECRES 10 DE NOVEMBRE A LES 23.40h -CANAL 33-

    "La música llatina als Estats Units": la revolució de la salsa (2a part)

    Som a finals dels anys seixanta, i la música llatina més influent del seu temps no neix a cap país de Llatinoamèrica, sinó en un barri de Nova York. Els fills dels emigrants porto-riquenys, hereus de les músiques dels seus pares però oberts als sons nord-americans, donen forma a la seva pròpia música. És una música nascuda dels ritmes llatins de Cuba i Puerto Rico, però també del rhythm and blues, el soul i el jazz: aquesta setmana a Sputnik descobrim la història de la salsa.

    El segon capítol de la sèrie “La música llatina als Estats Units” recorre la història de la música dels “nuyoricans”: una història que arrenca amb el boogaloo i té el punt culminant amb Rubén Blades, que dóna contingut polític explícit a aquesta nova música. La història de la salsa inclou noms com els de Johnny Pacheco, Willie Colón, Héctor Lavoe o Celia Cruz. I tots ells estan agrupats sota un segell llegendari: la discogràfica Fania.

    Aquest programa es reemet dissabte 13 a les 11.20h. al canal 33 i es podrà veure en streaming durant els set dies posteriors a la seva emissió.

    més informació i tràiler de la sèrie a www.sputniktv.com



  • @30segundossobreTokyo:i9zso51e:

    Ya me imagino que el Palladium o Prado no vuelven a a salir. Por ello decía que se merecen algo especial.
    Espero que en la segunda parte se haga referencia al boogaloo, si no, la cosa está coja.
    ¿Alguién tendrá imágenes del concierto de la Fania en Barna?

    Por cierto, ¿teneis previsto alguno sobre música contemporánea o la escena industrial de los 70 y 80?

    El boogaloo apareix als primers minuts del segon capítol de la sèrie, dedicat a la salsa.

    Sobre les imatges del concert a Barcelona, ho preguntarem al fan més fan (i més veterà) que coneixem, però ens temem que no ho va gravar ningú.

    I fa uns mesos vam emetre un capítol de la sèrie "Benvinguts als anys 80" dedicat al rock gòtic i la música industrial -hi apareixien, entra d'altres, Psychic TV, Einstürzende Neubaten, Cabaret Voltaire i Throbbing Gristle. Ara per ara, no tenim cap programa sobre aquesta música en cartera, però no ho descartem.



  • El segon capítol de la sèrie "La música llatina als Estats Units", emès dimecres 10 a Sputnik, es pot veure fins dimecres 17 en streaming clicant aquí.

    (àudio: doblat en stèreo)



  • @30segundossobreTokyo:o44fpfx1:

    ¿Alguién tendrá imágenes del concierto de la Fania en Barna?

    Ho hem demanat als melòmans de la salsa més venerables que coneixem i ens diuen que no ho va gravar ningú. Una llàstima. També ens diuen, amb certa sorna, que amb "Live at the Cheetah" ens farem una idea de com era la cosa. Ja els hem dit que ens el sabem de memòria, "Live at the Cheetah".



  • DIMECRES 17 DE NOVEMBRE A LES 23.40h -CANAL 33-

    "La música llatina als Estats Units": l'ona mexicana (3a part)

    El 3 de febrer de 1959 es va estavellar l’avioneta en què viatjava Buddy Holly amb dues altres estrelles del rock and roll. Un d’ells era Ricardo Valenzuela, un noi d’origen mexicà que s’havia fet famós com a Ritchie Valens. Gràcies a “La bamba”, la seva cançó més famosa, el públic nord-americà va tenir constància, per primera vegada, de la música d’arrels mexicanes que es feia al seu país.

    Aquesta setmana, a Sputnik, us oferim el tercer capítol de la sèrie “La música llatina als Estats Units”. Un capítol dedicat a la música mexicana que arrenca amb el rock and roll de Ritchie Valens i arriba fins als corridos reivindicatius de Los Tigres del Norte, amb parades a la música fronterera de Flaco Jiménez i Los Lobos i al pop de Selena, en un recorregut que va de la marginalitat a l’orgull per la pròpia identitat dels mexicans dels Estats Units.

    Aquest programa es reemet dissabte 20 a les 11.20h. al canal 33 i es podrà veure en streaming durant els set dies posteriors a la seva emissió.

    més informació i tràiler de la sèrie a www.sputniktv.com



  • @los:

    @sputnik:jm98un3g:

    v.o.: Sputnik s'emet en dual, de manera que si algú prefereix la versió original i disposa d'un televisor que ho permeti (la majoria, ara mateix), pot sentir-lo en v.o. al canal dos d'àudio.

    Sí, però sense subtítols. La qüestió és: dobleu per convenciment propi o són normes de la cadena?

    Amb la TDT hem pogut resoldre un problema que arrossegàvem des de fa anys -i que ens havíeu fet notar alguns de vosaltres-: el de l'emissió dels documentals en versió original i amb subtítols.

    L'explicació és tècnica i segurament no l'interessa a ningú, però el resultat és el següent:

    1)-per veure Sputnik en versió doblada no cal fer res, s'emet així per defecte. Generalment, quan el material d'orígen ho permet, l'emissió és en stèreo.

    2)-per veure Sputnik en versió original amb subtítols, cal sleccionar el canal d'àudio de v.o. i -aquesta és la novetat important-, activar l'opció de subtítols que incorporen la majoria de televisors preparats per a TDT -NO és la del teletext-. L'emissió en versió original és, gairebé sempre, en stèreo.

    Esperem que aixó ajudi a oferir un millor servei.



  • @sputnik:2lf1w890:

    2)-per veure Sputnik en versió original amb subtítols, cal sleccionar el canal d'àudio de v.o. i -aquesta és la novetat important-, activar l'opció de subtítols que incorporen la majoria de televisors preparats per a TDT -NO és la del teletext-. L'emissió en versió original és, gairebé sempre, en stèreo.

    hola!!!

    Per streaming no hi ha possibilitat de veure-ho en VOS, no?

    Abans us seguia els dissabtes al mati, pero ara amb el canvi d'horari m'heu matat, i m'he passat al streaming.



  • @RolandDeschain:2ot2djs0:

    hola!!!

    Per streaming no hi ha possibilitat de veure-ho en VOS, no?

    Abans us seguia els dissabtes al mati, pero ara amb el canvi d'horari m'heu matat, i m'he passat al streaming.

    Ara ens has mort tu a nosaltres. De moment, en streaming no podem d'oferir diverses opcions d'àudio, i encara menys subtítols opcionals. Ho sentim.

    Per si de cas: segurament ja ho saps, però seguim fent una reemissió del programa dissabtes al matí (11.20h).



  • @sputnik:8q3cf0jr:

    @los:

    @sputnik:8q3cf0jr:

    v.o.: Sputnik s'emet en dual, de manera que si algú prefereix la versió original i disposa d'un televisor que ho permeti (la majoria, ara mateix), pot sentir-lo en v.o. al canal dos d'àudio.

    Sí, però sense subtítols. La qüestió és: dobleu per convenciment propi o són normes de la cadena?

    Amb la TDT hem pogut resoldre un problema que arrossegàvem des de fa anys -i que ens havíeu fet notar alguns de vosaltres-: el de l'emissió dels documentals en versió original i amb subtítols.

    L'explicació és tècnica i segurament no l'interessa a ningú, però el resultat és el següent:

    1)-per veure Sputnik en versió doblada no cal fer res, s'emet així per defecte. Generalment, quan el material d'orígen ho permet, l'emissió és en stèreo.

    2)-per veure Sputnik en versió original amb subtítols, cal sleccionar el canal d'àudio de v.o. i -aquesta és la novetat important-, activar l'opció de subtítols que incorporen la majoria de televisors preparats per a TDT -NO és la del teletext-. L'emissió en versió original és, gairebé sempre, en stèreo.

    Esperem que aixó ajudi a oferir un millor servei.

    Senyors, moltes i moltes gràcies



  • @los:

    Senyors, moltes i moltes gràcies

    Srs. de Boer: de res, que per alguna cosa som en una tele pública. Ens hauria agradat poder-ho fer abans, però la tencologia -ni els recursos disponbiles- no ho permetia.



  • @sputnik:od38ci8p:

    @RolandDeschain:od38ci8p:

    hola!!!

    Per streaming no hi ha possibilitat de veure-ho en VOS, no?

    Abans us seguia els dissabtes al mati, pero ara amb el canvi d'horari m'heu matat, i m'he passat al streaming.

    Ara ens has mort tu a nosaltres. De moment, en streaming no podem d'oferir diverses opcions d'àudio, i encara menys subtítols opcionals. Ho sentim.

    Per si de cas: segurament ja ho saps, però seguim fent una reemissió del programa dissabtes al matí (11.20h).

    Gracies per la resposta!!!



  • El tercer capítol de la sèrie "La música llatina als Estats Units", emès dimecres 17 a Sputnik, es pot veure fins dimecres 24 en streaming clicant aquí.

    (àudio: doblat en stèreo)



  • DIMECRES 24 DE NOVEMBRE A LES 23.50h -CANAL 33-

    "La música llatina als Estats Units": l'ona mexicana (4t i últim capítol)

    La història que us expliquem aquesta setmana va començar a mitjans dels anys vuitanta amb la cantant d’un grup que barrejava pop i música cubana, Miami Sound Machine. Gloria Estefan va ser la primera gran estrella llatina que va conquerir el mercat del pop nord-americà. I després d’ella en van venir molts d’altres: tenien orígens porto-riquenys, colombians, panamenys i cubans, i van convertir la música llatina en sinònim de pop d’èxit.

    Després de dècades de marginalitat, les músiques llatines fetes als Estats Units van produir dives i superestrelles d’abast mundial. A l’últim capítol de la sèrie “La música llatina als Estats Units” els protagonistes són Marc Anthony, La India, Jennifer López, Ricky Martin, Shakira, Juanes, les estrelles del reggaetón Daddy Yankee, Pitbull i Tego Calderón… Fi de fiesta.

    Aquest programa es reemet dissabte 27 a les 11.20h. al canal 33 i es podrà veure en streaming durant els set dies posteriors a la seva emissió.

    més informació i tràiler de la sèrie a www.sputniktv.com



  • Ya podían haberse quedado con tres capítulos. El cuarto sobra de todas, todas.