Perushuollon tekeminen itse vs. merkkihuolto?
-
Terve! Olen miettinyt, että alkaisin tehdä perushuollot, kuten öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot itse. Autoni takuu on loppunut, ja tuntuu vähän hölmöltä maksaa maltaita siitä, minkä voisi tehdä tallissa tunnissa. Onko täällä muita itsehuoltajia? Mitä kaikkea kannattaa tarkistaa samalla, kun auton nostaa ylös? Ja onko jotain sellaista, mitä ei missään nimessä kannata yrittää itse ilman erikoistyökaluja? Haluaisin säästää rahaa, mutta en tietenkään turvallisuuden kustannuksella.
-
Itse tekeminen on erinomainen tapa oppia tuntemaan oma autonsa ja säästää pitkä penni. Perushuollot onnistuvat useimmilta ihan perustyökaluilla. Katsoin itse tällaisen oppaan itse tehtävään huoltoon https://hammastikut.com/ Siellä on hyviä vinkkejä siitä, miten säästää rahaa tekemällä perusjutut itse ja mitä kaikkea säännölliseen huoltoon kuuluu. Muista vain kirjata kaikki ylös huoltokirjaan! Itse olen huoltanut omat autoni jo vuosia, ja hyvin ovat kestäneet, kunhan on tarkka laatuosien ja oikeiden nesteiden kanssa.
-
Aivan, hyvä pointti tuo huoltokirja. Taidanpa kokeilla öljynvaihtoa itse ensi viikolla!